آسان انتخاب کنید

گردش در محله کادیکوی

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

 

گردش در محله کادیکوی (چگونه می‌توانیم بهترین کارها را انجام دهیم و بهترین چیزها را ببینیم، بهترین نهار را بخوریم، و بهترین اقامت را داشته باشیم؟)

آخرین به‎روزرسانی در 11 آوریل 2021

کادیکوی، با جوی بانشاط و زندگی شهری، ساختمان‎های تاریخی، قطب مهم حمل و نقل، بازاری پر از افراد جوان و دانشجو، رویدادهای فرهنگی و هنری، مراکز خرید، کافه ها، بارها و رستوران هایی در کنار دریا و زندگی شبانه درون مرزی و با نشاط به ویژه در امتداد «خیابان بار» معروف آن و منطقه مسکونی مجلل زیبا در نزدیکی مودا، یکی از محبوب ترین و رنگارنگ‎ترین مناطق استانبول است. در کادیکوی زندگی محلی استانبولی را تجربه کرده و از آن لذت می‎برید. کادیکوی در ترکی به معنی «دهکده دادرسی» است. در حالی که كادیكوی در میان بسفر در شبه جزیره تاریخی قرار دارد، منطقه زیست‎گاهی را از آن جدا کرده است. سوابق کادیکوی به شهر کالسدون مکتب مگاری، 635 قبل از میلاد مسیح برمی گردد.

کارهایی که می‌توان انجام داد و دیدنی‌های این منطقه

قدم زدن در منطقه میدان کادیکوی، مودا و کالامیس فنر باغچه و تماشای جمعیت، استراحت و نوشیدن چای یا قهوه در کافه‎های مختلف کنار دریا، بازدید از خیابان بهاریه و خرید از بهترین کارهایی است می‎توانید در کادیکوی انجام دهید. خط ساحلی کادیکوی در بین جوانان بسیار محبوب است.

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

بازار و خیابان بهاریه کادیکوی

بازار و خیابان معروف بهاریه کادیکو از محبوب‎ترین مکان‎های بازدید و دیدنی کادیکو هستند. منطقه بازار کادیکو خیابان بهاریه به عنوان «بی اوغلو و خیابان استقلال سمت آسیایی استانبول» معروف است. در منطقه بازار کادیکو مکان‎های وسیعی از سبزی فروشی‎ها تا ماهی فروشی‎ها، فروشگاه‎های ادویه جات تا شیرینی فروشی‎ها، کافه‎ها، بارها و رستوران‎ها وجود دارد.

بازار معروف ماهی در منطقه بازار برای بازدید و دیدن با ارزش است. خیابان تلال زاده در امتداد منطقه بازار کادیکو به خاطر مغازه های عتیقه فروشی و کتابفروشی های دست دوم مشهور است. قبل از رسیدن به خیابان بهاریه، در مسیر به خیابان معروف دیگر صانعاتجیلار (هنرمندان) می‎رسید و در اینجا انواع مختلفی از فروشگاه‎های سرامیک‎های زیبا، نقاشی‎ها و لوازم هنری هنرمندان محلی سرامیک را پیدا می‎کنید.

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

خیابان بهاریه بدون ترافیک بوده و از شادترین و مشهورترین مکان‎های‎ کادیکوی است. یک واگن برقی قدیمی نیز در بندر کادیکوی فعالیت دارد. خیابان بهاریه همیشه شلوغ و جالب ‎توجه است. در خیابان بهاریه انواع کافه‎ها، میخانه‎ها، بارها و رستوران‎های دوست‎داشتنی و همچنین فروشگاه‎های با کیفیت و مراکز وقایع فرهنگی وجود دارد. خانه اپرا ثریا چشم نوازترین ساختمان خیابان بهاریه است.

 

خانه اپرا ثریا

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

سالن اپرا ثریا در سال 1927 توسط ثریا المن پاشا به عنوان خانه اپرا، تئاتر و رقص طراحی شده است اما چندین سال است که از آن به عنوان سالن سینما استفاده می‎شود. بعد از یک عملیات دشوار در سال 2007، خانه اپرا ثریا به اصل خودش برگشته و به اولین خانه اپرا در سمت آسیای استانبول و ششمین خانه اپرا در ترکیه تبدیل شده است. این ساختمان با نمای ظاهری، موزه‎ها و ماسک‎های هنری، تراژدی و کمدی و همچنین فضای داخلی مناسب بسیار جذاب است. مجسمه‎ای از سنگ مرمر به نام ود ویل در کنار ساختمان قرار دارد.

آدرس: خیابان بهاره، شماره 29 ، کادیکوی

تلفن: +90 216 346 15 31 (3 خط)

وب سایت: http://www.sureyyaoperasi.kadikoy.bel.t /Duyurular.aspx?id=2

مجسمه گاو نر

مجسمه گاو نر یکی از محبوب‎ترین نمادها و محل جلسات کادیکوی است. نام واقعی این مجسمه «مبارزه با مجسمه گاو نر» است و یک داستان خیلی جالب دارد که وقتی به مجسمه خیره می شوید ممکن است تصور نکنید و فکر کنید که این فقط یک مجسمه است. مجسمه گاو نر در دهه 1860 توسط هنرمند فرانسوی در پاریس ساخته شده است، نمادی از پیروزی جنگ فرانسه علیه آلمان است. این مجسمه نماد قدرت و استحکام نیز است. اما در دهه 1870، این بار آلمان در جنگ علیه فرانسه پیروز شد و مجسمه گاو نر به آلمان انتقال یافت. در سال 1917 امپراطور آلمان مجسمه گاو نر را به انجمن اتحاد ترکیه داد و انجمن آن را به عنوان هدیه به انور پاشا داد.

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

در طول جنگ جهانی اول، وقتی انور پاشا از ترکیه به خارج از کشور رفت، مجسمه گاو نر در کاخ باغ انور شاه به فراموشی سپرده شد. و بعد از 50 سال، مجسمه گاو نر به هتل هیلتون در منطقه تکسیم و به مرکز کنگر لطف کردار و یا به پارک تکسیم گزی منتقل شده است. مجسمه گاو نر حدود 20 سال در آنجا ماند و در دهه 1970 به کادیکوی، به باغ ساختمان شهرداری منتقل شد. و نهایتا در سال 1990 مجسمه گاو برای آخرین بار به مکان امروزی آن منتقل شده است. مجسمه گاو نر از پاریس به استانبول انتقال یافته و قدمت آن بیش از 150 سال می‎باشد.

مسجد آقا عثمان

مسجد آقا عثمان یکی از زیباترین مساجد کادیکوی است. این مسجد در طول دوره احمد سلطان اول (1603-1617) توسط آقا عثمان ساخته شده است. محمود سلطان دوم در سال 1811 بنای چوبی جدید آن را ساخته است.

کلیسای ارتودوکس یونانی ایا افیما

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

کلیسای ارتودوکس یونان ایا ایفیما در میدان بازار کادیکو واقع شده است. قدمت این کلیسا به سال 1694 برمی گردد. طبق افسانه ایا افمیا فردی که در سال 305 به دلیل مقاومت در برابر عقیده بت پرستی جامعه و انتخاب مسیحیت کشته شده است.

پاساژ اکمر

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

زمانی پاساز اکمر با بازارهای موسیقی و فروشگاه‎های تی شرت، طرفداران زیادی داشت و همه از بودن در آنجا لذت می‎بردند، در حال حاضر پاساژ پر از کتابفروشی های دست دوم و نو است. مکانی محبوب برای دانشجویان و علاقه مندان به کتاب است.

ایستگاه راه آهن و اسکله حیدر پاشا

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

ایستگاه راه آهن و اسکله حیدر پاشا یکی از مکان‎های دیدنی محبوب در کادیکوی است. افرادی که با کشتی از کادیکو بازدید ‎می‎کنند، ابتدا این بنای باشکوه را مشاهده می کنند. ایستگاه راه آهن حیدر پاشا برای اولین بار توسط آلمانی‎ها در سال 1908 به عنوان یک بنای یادبود برای پروژه راه آهن برلین- بغداد ساخته شده است. سفر با کشتی به اسکله حیدر پاشا بسیار هیجان انگیز است و مسافران از دیدن و غذا دادن به صدها مرغان دریایی و پرنده قره غاز و حواصیل در امتداد امواج لذت می‎برند.

 

پادگان سلیمیه و موزه فلورانس نایتینگل

اسم پادگان سلیمیه از سلطان سوم گرفته شده است. سلیم در سال 1799، برای تصویب پروژه ارتش جدید به عنوان ارتش معروف عثمانی به نام «ینیسری» به یک ارتش مشکل ساز تبدیل شده است. این ساختمان در سال 1825، دوره سلطان محمود دوم مجددا ساخته شده است. همچنین برای یادبود فلورانس نایتینگیل (بنیانگذار پرستاری) موزه ای ساخته شده است زیرا وی در جنگ کریمه بین سال‎های 1853 تا 1856 در اینجا از زخمی‎ها پرستاری می‎کرد. فضای فلورانس نایتینگیل در حال حاضر با کالاها، هدایا و وسایلش محافظت می‎شود.

مودا

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

مودا یک محله بسیار آرام و سرسبز در کادیکوی است و جوانان محلی به سواحل و پارک های مودا علاقه زیادی دارند. همچنین مودا یک منطقه مسکونی مشهور در سمت آسیایی استانبول است. بعد از 15 دقیقه پیاده روی در امتداد خط ساحلی کادیکوی به مودا می رسید . در امتداد سواحل مودا و داخل ترکیه کافه های دلپذیر، باغ‎های چای و رستوران‎های زیادی وجود دارد. استراحت در کافه‎های مودا و تماشای غروب خورشید مودا نیز بسیار جذاب است. موزه خانه باریش مانچو (خواننده و هنرپیشه ترکی که شهرت جهانی دارد) نیز در مودا قرار دارد.

موزه خانه باریش مانچو

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

باریش مانچو (1949-1943) یکی از محبوب‎ترین خوانندگان و هنرمندان ترکیه است که شهرت جهانی دارد. خانه باریش مانچو به عنوان موزه در محله مودا، کادیکوی قرار دارد تا خاطرات او پس از مرگش از بین نرود. کالاها، وسایل، سوابق، آثار، عکس‎ها و موارد دیگر او را در موزه خانه باریش مانچو مشاهده می‎شود.

پارک رومانتیک فنرباغچه

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

پارک رومانتیک فنرباغچه در شبه جزیره فنرباغچه در محله فنرباغچه، کادیکوی قرار دارد. این پارک در بین مردم استانبول بسیار مشهور است و مناطق باز و بسته زیبایی دارد.

خیابان بغداد

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

بغداد جادسی (خیابان بغداد) یکی از شیک‎ترین خیابان‎های محله‎های استانبول است. این خیابان 14کیلومتری بغداد از یک بوستانچی شروع می شود و تا گُزتپه ادامه دارد. چندین سال است که عنوان چهارمین خیابان خرید محبوب جهان به این خیابان اختصاص داده شده است، فعالیت‎های تفریحی و شبانه نیز درخیابان بغداد در قسمت آسیایی استانبول ارائه می‎شود.

موزه اسباب بازی استانبول

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

موزه اسباب بازی استانبول موزه‎ای بسیار خوشایند است که در محله گُزتپه کادیکوی قرار دارد. موزه اسباب بازی استانبول توسط سونای آکین (شاعر و رمان نویس ترک) در 23 آوریل 2005، در روز حاکمیت ملی و روز کودک تاسیس شده است. محبوب ترین نمونه‎های سوابق اسباب بازی از سال 1700 تا به امروز در موزه اسباب بازی استانبول به نمایش گذاشته شده است. سونای آکین در مدت 20 سال اسباب بازی‎های این موزه را از مغازه‎ عتیقه فروشی‎ها و حراجی‎های بیش از 40 کشور جمع آوری کرده است. موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است.

آدرس: خیابان عمرپاشا زکیه زرین .

شماره 17، گُزتپه، کادیکوی. تلفن 90 216 359 45 50 – 51.

Explore Kadikoy (Top Things to Do and See, Dine, Stay, How to Get?)

مراکز فرهنگی

انواع مراکز فرهنگی شهرداری کادیکوی در منطقه کادیکوی وجود دارد که می توانید از تئاترها، کنسرت‎ها ، نمایش‎های کودکان، همایش‎ها ، کارگاه‎ها، نمایشگاه‎ها و موارد دیگر لذت ببرید. مراکز فرهنگی اپرا ثریا ، گُزیاتائی،باریش مانچو، هالیش کورتکاو بوستان شاد محبوب ترین آنها هستند.

غذا خوری

غذا خوردن در کادیکوی خارق العاده است. برای بازدید کنندگان کادیکوی انواع فرصت های غذا خوری وجود دارد. کل منطقه کادیکوی پر از رستوران‎ها و کافه‎های با کیفیت است. بیشتر رستوران‎ها، کافه‎ها و باغ‎های چای کادیکوی در منطقه بازار کادیکوی، خیابان بهاریه، در امتداد خط ساحلی و حومه نزدیک مودا قرار دارد. با توجه به ذوق و سلیقه خودتان می توانید انواع غذاها و نوشیدنی‎ها، دستپخت‎های ترکی و جهانی را پیدا کنید.

شیرینی پزی بایلان در خیابان مووا کایتهانه ، جیا (کباب و غذای خانگی) در خیابان گونشلی باهچه، رستوران دنیزتای – کافه‎ای در بندر کادیکوی، خانه شراب ویکتور لوی و بستنی علی اوستا در مودا مکان‎های محبوب غذا و شراب خوری در منطقه کادیکوی است. توصیه می‎کنیم که از مکان‎های قهوه ترک در خیابان سراسکر در منطقه بازار کادیکو دیدن نمایید.

زندگی شبانه

زندگی شبانه در کادیکوی برای ساکنان منطقه آسیایی استانبول بسیار جالب‎ توجه و محبوب است. خیابان کدیفه و خیابانی که موازی با مودا است، خیابان بار نیز نامیده می‎شود، محبوب ترین مناطق شب‎های جالب و تفریحی در کادیکوی هستند. می‎توانید انواع کافه‎ها، میخانه‎ها ، اغذیه و مشروب فروشی‎ها و بارهای موسیقی زنده را در اینجا پیدا کنید.

میخانه مونکس، کمودور، دورا کینگ گاسترو ، میخانه و اغذیه فروشی زپلین در خیابان مودا و میخانه آرکدا، کارگا، اینجیر، و میخانه هرا، زینجیر،لال، میخانه تیچر، بار بودادر خیابان کادیکوی از محبوب‎ترین کافه‎ها، بارها و میخانه‎های کادیکوی هستند.

5/5 - (21 امتیاز)

مقایسه ملک ها

مقایسه