آسان انتخاب کنید

آیا می توانم به طور دائم در ترکیه زندگی کنم؟ راهنمای خارجی ها

بسیاری از افراد معمولاً می پرسند آیا می توانند به طور دائم در ترکیه زندگی کنند؟ پاسخ مثبت است ، و ما جذابیت را درک می کنیم. آب و هوای باشکوه ، سواحل زیبا و غذاهای خوشمزه همه از احساسات ما صحبت می کنند و تصور تجربه آن در 365 روز سال همان چیزی است که برخی تصورشان از بهشت است. با این حال ، دقیقاً مانند هر تصمیم مهم در مورد سبک زندگی ، موارد دیگری بیش از بله یا خیر است. مهاجران بالقوه باید بسیاری از سوالات را از خود بپرسند و روش های قانونی انجام آن را ارزیابی کنند. در این مقاله ، ما با استفاده از تیم و تجربیات مشتری خود نکات و راهنمایی های مفیدی را در مورد اینکه آیا زندگی در ترکیه برای شما بهترین است ارائه می دهیم.

راهنمای زندگی دائمی در ترکیه

1: مجوزهای کار

مهمترین عامل هنگام جابجایی پول است. برخی از جوانان هنگام ورود قصد کار دارند ، اما ما اکیداً توصیه می کنیم قبل از ورود کار پیدا کنید و علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که کارفرمای شما اجازه کار مربوطه را دریافت می کند. روزهای کار در ترکیه در بارها و رستوران ها به طور غیرقانونی تحمل می شد گذشته است. این روزها اگر گرفتار شوید ، مقامات جریمه می کنند و مردم را اخراج می کنند. بیشتر خارجی های شاغل در ترکیه در شرکت های بزرگ ، رسانه ها یا نمایندگی ها کار می کنند. راهی دیگر که باید در نظر گرفت آموزش زبان انگلیسی است ، اما شما به یک گواهینامه TEFL نیاز دارید.

2: مهاجران غیر شاغل

اکثر مهاجران غیر شاغل یا حقوق بازنشستگی خصوصی و دولتی را دریافت می کنند. علاوه بر این ، برخی نیز املاک خود را در کشورهای خود می فروشند ، پول نقد را به لیره ترکیه مبادله می کنند و آن را به حساب های پس انداز با سود بالا می سپارند. آنها پس از پرداخت مالیات ماهانه سود را برداشت می کنند. برای بسیاری از مهاجران ، این امر به آنها امکان می دهد یک شیوه زندگی پر سود داشته باشند بدون اینکه هرگز ارزش خالص خود را از دست بدهد. به یاد داشته باشید ، نرخ بهره نیز پایین می آید و این امر را در بودجه ماهانه شما لحاظ می کند.

3: هزینه زندگی در ترکیه

این بستگی به سبک زندگی شما دارد. اگر پول هیچ مسئله ای نیست ، مهاجران از یک زندگی مجلل و پر از غذای خوب ، مسافرت ، شراب و تفریح ​​لذت می برند. گرچه بسیاری از ما باید به بودجه خود پایبند باشیم. جایی که زندگی می کنید تغییر ایجاد می کند. به عنوان مثال ، استانبول ، گران ترین مکان برای زندگی در ترکیه ، به راحتی هزینه های 10،000 لیر در ماه می شود. در دریای اژه یا مدیا ، در روستاهای کوچک ، افراد سیگاری و مشروبات الکلی که مالک املاک هستند و اتومبیل رانندگی نمی کنند ، با بودجه بندی دقیق ماهانه 5000 لیر درآمد دارند. به یاد داشته باشید که در قبض های سالیانه مانند اقامت و بیمه درمانی – بیشتر در مورد هزینه زندگی در ترکیه ،را ذر نظر بگیرید.

4: اشتباهات پولی مهاجران مرتکب می شوند

از همه دلایل بازگشت مهاجران به خانه ، مهمترین دلیل آن عدم مدیریت پول است. به یاد داشته باشید ، همانطور که در بالا ذکر شد ، نرخ سود حساب های پس انداز می تواند کاهش یابد. به همین ترتیب ، هم اکنون ، نرخ ارز لیر ترکیه بالا است و بیشتر از گذشته سودهای بیشتری برای سپرده به مهاجران می دهد ، اما دولت ترکیه به طور فعال در تلاش است تا آن را کاهش دهد. اگر درآمد ارزی دریافت می کنید ، همیشه یک منطقه امن داشته باشید تا نوسانات نرخ ارز را امکان پذیر کند. قبل از جابجایی ، یک تصویر دقیق از وضعیت مالی خود داشته باشید و هر ماه به بودجه خود پایبند باشید. در آخر اینکه ، هنگام خرید چیزهایی در ترکیه ، قیمت ها را با قیمت های ایرانی مقایسه نکنید زیرا در هنگام تفکر لیری ترکیه ، معامله بهتری خواهید داشت.

5: اجازه اقامت و بیمه درمانی

در حال حاضر ، افرادی که دارای ویزای توریستی هستند می توانند از 180 روز فقط 90 روز اقامت داشته باشند. بنابراین ، اجازه اقامت برای زندگی دائم در اینجا ضروری است و متقاضیان باید دو مورد را برای تأیید اثبات کنند. اولین مورد این است که شما می توانید از نظر مالی حمایت مالی کنید. مورد دوم اگر کمتر از 65 سال داشته باشید بیمه درمانی کافی است. اکثر افراد خارجی سیستم دولتی SGK را که برای افراد مجرد انتخاب می کنند. با اولین درخواست ، مهاجران مجوز یک ساله دریافت می کنند ، سپس با درخواست مجدد بعدی به دو و پنج سال منتقل می شوند. درباره نحوه درخواست اقامت ترکیه بیشتر بدانید.

6: طرح سرمایه گذاری شهروندی

در سال های اخیر ، طرح تابعیت از طریق سرمایه گذاری برای خارجی ها افزایش یافته است. هرکسی ملکی به ارزش 250 هزار دلار یا بیشتر بخرد و متعهد شود حداقل سه سال آن را نگه دارد ، می تواند درخواست تابعیت ترکیه کند و از همان حقوق برخوردار شود این تأیید همچنین در مورد همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز صدق می کند و دلیل محبوبیت آن در خانواده های خارجی را توضیح می دهد. در مورد برنامه و معیارهای تابعیت ترکیه توسط طرح سرمایه گذاری اینجا بخوانید.

7: مزایای زندگی در ترکیه

آب و هوا و شرایط آب و هوایی: نیاز است که ما چیزهای بیشتری بگوییم. به همین دلیل ترکیه یکی از برترین مقصدهای گردشگری تابستان در جهان است. بیش از 300 روز آفتاب در سال و زمستان های خنک آن را به مکانی ایده آل برای زندگی در تمام طول سال تبدیل کرده است. فراموش نکنید که ترکیه دارای چندین منطقه مختلف آب و هوایی است ، بنابراین مکان مهاجرت از اهمیت برخوردار است. به عنوان مثال ، استانبول در زمستان برف می بیند ، اما منطقه آنتالیا اغلب در ماه فوریه خارجی ها را در دریا شنا می کند.

غذاهای ترکی: حدود 20 سال پیش ، غذاهای فست فود در ترکیه شروع به کار کردند ، اما علی رغم روند مرسوم ، آن چیزی که ترک ها می گویند بهترین غذای جهان است ، درخشیده است. در واقع ، غذاهای ترکی ، که روی مواد تازه و غذاهای خانگی تمرکز دارند ، همه را با تنوع وسوسه می کنند. به یاد داشته باشید ، بیش از 40 کباب مختلف وجود دارد و برای گیاهخواران نیز گزینه های زیادی دارند.

7000 کیلومتر خط ساحلی: چهار دریا با ترکیه هم مرز هستند ، که به معنای کیلومترها از خط ساحلی زیبا برای لذت بردن از سواحل خیره کننده خود است. بسیاری از سواحل دریای مدیترانه و دریای اژه پرچم آبی هستند و برخی از سواحل در منطقه آنتالیا مرتباً به عنوان بهترین ترکیه قرار دارند که توسط کاربران Trip Advisor رتبه بندی شده است.

جاذبه ها ، دیدنی ها و کارهایی که باید انجام دهید: یک چیز مطمئن است. هیچ کس در ترکیه خسته کننده نیست. بسیاری از مکانهای گردشگری از جاذبه هایی مانند موزه ها ، پارک های آبی و تفریحی استفاده می کنند. اماکن تاریخی به وفور یافت می شوند. حتی سواحل جای خود را به ورزش های آبی می دهند ، در حالی که بندرها و ماریناها در دریانوردان بین المللی در سراسر جهان را جذب می کند. علاقه شما هرچه باشد ، آن را در ترکیه خواهید یافت.

سبک زندگی در فضای باز: از قهوه صبحگاهی در بالکن خود گرفته تا روزهای اطراف استخر تا غذاخوری به سبک آلفرسکو در تراسهای پشت بام ، زندگی در ترکیه همه چیز در بیرون از منزل است. جایزه پزشکان این است که برای سلامتی ما مفید است ، بنابراین برای قدم زدن در ساحل وقت بگذارید.

فرودگاه های فوق مدرن: ترکیه برای نوسازی و به روزرسانی مراکز سفر هوایی خود میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است. فرودگاه جدید در استانبول که قرار است بزرگترین فرودگاه جهان باشد ، فقط یک نمونه از آن است. فرودگاه آنتالیا ، یکی دیگر از عملیات های برنده جایزه ، هر ساله به راحتی و به سرعت میزبان میلیون ها مسافر است.

زیرساخت ها و حمل و نقل: ترکیه همزمان با بهبود سفرهای هوایی ، میلیارد ها میلیارد دلار نیز در بزرگراه ها ، جاده ها ، پل ها ، شبکه های حمل و نقل و زیرساخت ها سرمایه گذاری کرده است. این امر رفت و آمد در کشور را آسان می کند ، بنابراین مهاجران ماجراجو به نزدیکترین ایستگاه اتوبوس می روند و مقصد خود را انتخاب می کنند.

بهداشت و درمان: آیا می دانید ترکیه مقصد گردشگران پزشکی است؟ این کار دندانپزشکی ، کاشت ، کاشت مو یا کمک IVF باشد ، تخصص پزشکی پزشکان و پرستاران این کشور را بر روی نقشه قرار می دهد.

دوستدار خانواده: ده ها سال است که ترکیه به دلیل داشتن محیط خانوادگی دوستانه شناخته شده است که یک ترفند گردشگری نیست. پیوندهای خانوادگی و دوستی های مادام العمر در فرهنگ و سنت های آن ریشه دارد.

هزینه پایین زندگی: سرانجام ، جذابیت زیادی برای بسیاری از مهاجران در سراسر دنیا هزینه پایین زندگی است. آنها نه تنها به لطف نرخ سودآور فعلی ارز ، ارز خوبی را برای ارز خود دریافت می کنند ، بلکه قبض خانوارها نیز تنها بخشی از هزینه آنها در بسیاری از کشورهای غربی است.

8: معایب زندگی در ترکیه

شوک فرهنگی: بسیاری از مهاجران ابتدا به تعطیلات وارد شدند و عاشق ترکیه شدند. با این حال ، زندگی در اینجا و تعطیلات دو چیز متفاوت است. پشت درهای بسته ، به دور از گردشگران ، فرهنگ ترکی قوی و محکم در جامعه جا افتاده است. مهاجران باید آزاد اندیش باشند.

تحصیلات: از بین تمام خارجیانی که می شناسیم بچه هایی در سن مدرسه دارند ، بسیاری از آنها به نظام آموزشی امتیازی نمی دهند. برخی از مهاجران ساکن در شهرهای بزرگ ترجیح می دهند فرزندان خود را به دلیل برنامه درسی و مدارکی که در سطح جهانی شناخته شده است ، وارد مدارس بین المللی کنند.

مانع زبان: کارشناسان می گویند بهترین سن برای یادگیری زبان خارجی 7 سالگی است ، که دلیل بسیاری از مهاجران با ترکی را مشکل می کند. توصیه ما این است که روزی یک کلمه یاد بگیرید. در مواردی مانند موارد حقوقی ، مهاجران مترجم استخدام می کنند.

بیماری در خانه: حتی مهاجران با بهترین نیت برای زندگی در تمام طول سال در اینجا دچار دلتنگی می شوند. این اغلب از طریق دوستان و خانواده گمشده و یا حتی چیزهای کوچک ساده مانند غذا شروع می شود. توصیه ما این است که به آن پایبند بمانید زیرا دلتنگی هرچه بیشتر می مانید از بین می رود.

سندرم مهاجران: بله ، واقعی است. این زمانی است که یک چیز اشتباه پیش می رود ، و مهاجران به جای اینکه به تصویر کلان نگاه کنند ، منظره ای آشفته از کشور میزبان خود ایجاد می کنند. علاوه بر این ، مقدار زیادی از وقت آزاد نیز منجر به بی حوصلگی می شود ، بنابراین اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع یک سرگرمی است – اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت در ترکیه.

9: بهترین مکان ها برای زندگی

هنگام انتخاب جایی برای زندگی ، روندهای روشن خودنمایی می کنند. مهاجران شاغل تمایل دارند به سمت شهرهای بزرگی مانند استانبول ، ازمیر و آنکارا گرایش پیدا کنند. در مقابل ، مهاجران بازنشسته به استراحتگاه های ساحلی اژه و مدیترانه می روند. منطقه آنتالیا یک گلدان همه جانبه از ملیت های مختلف است ، در حالی که منطقه فتحیه مورد علاقه انگلیسی ها است. شبه جزیره بستر که به سمت دریای اژه می رود. از دیگر مکانهای معروف می توان به آلتینکوم ، کوش آداسی ، مارماریس ، کالکان و آلانیا اشاره کرد. درباره بهترین مکانهای زندگی در ترکیه بیشتر بخوانید.

10: خرید ملک

به دلیل قیمت عالی املاک ، بسیاری از افرادی که به ترکیه نقل مکان می کنند یک آپارتمان یا ویلا خریداری می کنند. اگر می خواهید وارد بازار املاک شوید ، در بسیاری از مناطق اطراف ترکیه از جمله آنتالیا ، بدروم ، فتحیه ، استانبول و مناطق دیگر در مجموعه املاک فروشی ما بگردید. هر لیست شامل همه چیز برای دانستن است ، از جمله قیمت ، مکان ، ویژگی های خانه و جزئیات تماس برای کسب اطلاعات بیشتر یا ترتیب بازدید. هنگام خرید ملک در ترکیه ، روند کار به اندازه یک روز تا سه هفته طول می کشد تا در کمترین زمان بتوانید در خانه جدید خود باشید.

درباره ما: ما ترک گشت هستیم ، یک آژانس سرمایه گذاری و املاک و مستغلات با دفاتر در سراسر استانبول. ما چندین سال تجربه و دانش محلی خود را صرف تشکیل وبلاگ کشورمان در مورد همه چیز برای دانستن ، از جمله نحوه زندگی دائمی در ترکیه کرده ایم.

به این مطب امتیاز بدهید

مقایسه ملک ها

مقایسه